آموزش میوه خشک کن صنعتی

آموزش میوه خشک کن صنعتی

فهرست مطالب

همانطور که می‌دانید می‌توان میوه را هم به صورت تازه مصرف کرد هم به صورت خشک شده. مصرف میوه خشک، به عنوان میان وعده برای کودکان و جوانان بسیار لذت بخش می‌باشد. همچنین در برخی از مهمانی‌ها می‌توان از میوه خشک شده برای پذیرایی استفاده کرد. در روزگار قدیم خشک کردن میوه به صورت سنتی انجام می‌شد. این روش علاوه بر وقت گیر بودن به دلیل قرار گرفتن میوه‌ها در هوای آزاد روشی غیر بهداشتی بوده است. امروزه با خرید یک دستگاه میوه خشک کن خانگی و ثبت نام در دوره آموزشی میوه خشک، هم می‌توان از آن برای مصارف شخصی استفاده کرد، هم می‌توان به راحتی کسب درآمد کرد.

تولید انواع میوه خشک کن صنعتی در گروه هدایت پیشرو با کیفیت مناسب صورت می‌گیرد. برای آشنایی با انواع دستگاه میوه خشک کن به این صفحه مراجعه نمایید.

دلیل استفاده از دستگاه برای خشک کردن میوه

به دلیل افزایش ماندگاری میوه‌های خشک شده نسبت به میوه‌های تازه، خرید یک دستگاه خشک کن میوه برای منزل توصیه می‌شود. همانطور که می‌دانید بین ۲ الی ۹۶ درصد هر ماده غذایی از آب تشکیل شده است. این امر سبب رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در مواد خوراکی شده و ممکن است پس از مدتی میوه کپک بزند. در حالی که خشک کردن میوه، طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است با خشک کردن میوه، تنها آب آن‌ها از بین رفته و مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آن باقی خواهند ماند. همچنین میوه‌های خشک باید در جای خشک، خنک و به دور از رطوبت نگهداری شود. با حضور در کلاس‌های دوره آموزشی میوه خشک همگی این موارد به صورت مجزا تدریس خواهد شد.
انواع میوه خشک کن(آموزش میوه خشک کن)

انواع میوه خشک کن

  • جریان عمودی:

این مدل میوه خشک کن که معمولا دایره ای شکل هستند با تولید گرما در قسمت تحتانی دستگاه سبب خشک شدن میوه‌ها می‌شوند.

  • جریان افقی:
جریان هوای گرم در این نوع از میوه خشک کن در قسمت پشتی دستگاه در گردش است. خشک کردن میوه با جریان افقی سبب توزیع یکنواخت گرما و خشک شدن یکدست میوه‌ها می‌شود. مدل‌های رومیزی، بزرگ و صنعتی جریان افقی در بازار وجود دارد.

بهترین دستگاه خشک کن چه فاکتورهایی باید داشته باشد؟ برای دانستن جواب این سوال به لینک مورد نظر مراجعه کنید.

طرز کار دستگاه میوه خشک کن(آموزش میوه خشک کن)

طرز کار دستگاه میوه خشک کن

  1. خرید میوه‌های سالم و با کیفیت
  2. شستشوی میوه‌ها و ضدعفونی کردن آن‌ها
  3. جدا کردن میوه‌های خراب و نامرغوب
  4. آبکشی میوه‌ها و خشک کردن آن‌ها
  5. اسلایس کردن میوه‌ها به اندازه‌های مساوی
  6. جداسازی هسته با دستگاه هسته گیر در صورت هسته دار بودن میوه 
  7. چیدن اسلایسرهای میوه با فاصله مناسب روی سینی‌های مخصوص دستگاه میوه خشک کن
  8. انتخاب مناسب درجه حرارت دستگاه و زمان مورد نیاز با توجه به نوع میوه. بهترین دما برای این منظور بین ۴۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد می‌باشد.
  9. خشک شدن میوه با گرمای تولید شده توسط المنت حرارتی موجود در دستگاه و به گردش درآمدن گرما در کل دستگاه با فن تعبیه شده در آن
  10. مشعل موجود در دستگاه میوه خشک کن سبب تولید گرمای یکنواخت و غیر مستقیم بین کابین‌ها می‌شود.
  11. در نهایت با خروج رطوبت از میوه، فرآیند خشک شدن با حفظ ویتامین‌های موجود در میوه صورت می‌گیرد.
  12. لازم به ذکر است عایق حرارتی بدنه دستگاه، مانع از نفوذ گرما به محیط بیرون می‌شود.
  13. زمان تقریبی خشک شدن هر میوه بین ۴ تا ۸ ساعت با توجه به رطوبت اولیه، دما و رطوبت محیط و نوع میوه متفاوت است.

آموزش میوه خشک کن صنعتی

قبل از آموزش میوه خشک کن و چگونگی کاربرد آن بهتر است با ثبت نام در دوره آموزشی میوه خشک این موارد را بدانید که همه میوه‌ها برای خشک کردن مناسب نیستند. در نظر داشته باشید پس از انتخاب میوه‌های سالم و رسیده، آن‌ها را به دقت شسته و خشک کنید. سپس اقدام به برش زدن میوه‌ها به ضخامت ۳ تا ۶ میلیمتر کنید. هم اندازه بودن اسلایس‌های میوه علاوه بر زیبایی در خروجی کار تاثیر مستقیم دارد. توجه داشته باشید زمانی که میوه‌های برش خورده در مجاورت هوا قرار بگیرند به دلیل اکسید شدن به سرعت تغییر رنگ می‌دهند. در نتیجه برای تثبیت و عدم تغییر ظاهر میوه یکی از این سه روش را انجام دهید.

 

در دوره آموزشی میوه خشک این موارد ذکر شده است:

  1. قرار دادن تکه‌های میوه در محلول آب نمک. برای این کار کافی است ۶ قاشق نمک را در ۳.۵ لیتر آب حل کرده، سپس میوه های برش خورده را درون آن قرار دهید.
  2. قرار دادن میوه‌ها در آب یخ. این روش برای نگهداری میوه‌هایی مانند هلو و سیب مفید است.
  3. ابتدا ۳ لیوان آب، یک لیوان شکر و یک لیوان عسل را با هم مخلوط کرده و میوه‌هایی مانند آناناس و موز را در این شربت بخیسانید.
پس از انجام هر یک از روش‌های فوق، نوبت به ریختن میوه‌ها داخل سبد رسیده تا آب اضافی آن‌ها به طور کامل گرفته شود. در آخر میوه‌های اسلایس شده را با فاصله بر روی سینی‌های مخصوص دستگاه میوه خشک کن پهن کنید. سپس سینی را درون دستگاه قرار داده و درجه حرارت دستگاه را روی عدد مورد نظر تنظیم نمایید. با روشن کردن دستگاه میوه خشک کن کار به اتمام رسیده و بعد از گذشت چند ساعت، میوه‌ها به طور کامل خشک شده و آماده مصرف می‌شوند.  پس از خروج میوه‌ها از دستگاه، اجازه بدهید کمی خنک شده و بعد آن‌ها در ظرف‌های پلاستیکی دربدار به دور از رطوبت و نور خورشید نگهداری کنید.

برای خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی  با قیمت مناسب به گروه هدایت مراجعه نمایید.

مزایای استفاده از خشک کن میوه(آموزش میوه خشک کن)

مزایای استفاده از خشک کن‌های میوه

از جمله مزایای ذکر شده در دوره آموزشی میوه خشک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ماندگاری بیشتر میوه‌ها: به طور معمول از میوه‌های خشک شده به دلیل از دست دادن آب میان بافتی خود، می‌توان به مدت طولانی تری استفاده کرد.
  •  سالم بودن: همانطور که در بالا هم بدان اشاره شد، خشک کردن میوه سبب از بین رفتن مواد مغذی و پروتئین‌های مفید موجود در میوه‌ها نمی‌شود. همچنین در این روش بر خلاف میوه‌های خشک شده موجود در بازار از مواد نگهدارنده نظیر سولفور و نمک استفاده نمی‌شود.
  • صرفه جویی در هزینه‌ها: این روش مانع دور ریختن میوه‌هایی که مدت طولانی در یخچال قرار دارند می‌شود. خشک کردن میوه‌ها سبب افزایش مدت ماندگاری آن‌ها می‌شود.
  • استفاده آسان و راحت: آموزش میوه خشک کن بسیار آسان بوده و به راحتی می‌توانید با یادگیری در منزل خود از آن استفاده کرده و از انواع میوه خشک به عنوان میان وعده استفاده نمایید.
موارد استفاده از میوه خشک کن(آموزش میوه خشک کن)

موارد استفاده از میوه خشک کن

  1. خشک کردن انواع میوه
  2. خشک کردن گوشت
  3. خشک کردن انواع سبزیجات
  4. خشک کردن غلات
  5. خشک کردن گل
  6. تهیه لواشک خانگی
  7. تهیه ماست تازه و سالم

دقت داشته باشید میوه خشک کن‌هایی که به صورت گرد هستند بیشتر برای خشک کردن مواد غذایی خشک مانند میوه، سبزی و گوشت مناسب هستند. در حالی که میوه خشک کن‌هایی با سینی‌های مربعی شکل برای تهیه ماست و لواشک به کار می‌روند.

 

معرفی خشک کن صنعتی برند هدایت

سوالات رایج

با توجه به ابعاد کوچکتر دستگاه خشک کن سنتی، این محصول قیمت پایین تری نسب به مورد مشابه خواهد داشت.

ظرفیت دستگاه خشک کن صنعتی در هر بار استفاده بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم خواهد بود.

  • مشاوره رایگان پیش از خرید
  • استفاده از قطعات اصلی
  • نصب، راه اندازی و آموزش رایگان
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • قیمت مناسب
  • تنوع در طرح و رنگ
امتیاز دهید

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*