نحوه خشک کردن توت فرنگی

راهنمای خشک کردن توت فرنگی

فهرست مطالب
خشک کردن توت فرنگی(خواص توت فرنگی)

درباره خواص میوه توت فرنگی

توت فرنگی میوه ای ریز و خوش مزه است که در اوایل فصل بهار به عمل می‌آید. با خشک کردن توت فرنگی می‌توان از آن به عنوان دمنوش، دسر، میان وعده و تهیه شیرینی، کیک و بستنی استفاده کرد. این میوه به دلیل ویتامین بی و سی، آنتی اکسیدان، کلسیم، فسفر، پتاسیم و فیبر دارای خواص درمانی بیشماری است. سلامت قلب، درمان کم خونی، محرک رشد استخوان‌ها، استحکام دندان‌ها و بهبود عملکرد مغز از اثرات مفید خوردن توت فرنگی می‌باشد.
 
همچنین استفاده از توت فرنگی در افزایش یادگیری، کاهش استرس و کاهش فشار خون می‌شود. توت فرنگی خشک شده می‌تواند جایگزین مناسبی به جای قند برای افراد دیابتی نیز باشد. نقرس، شکنندگی ناخن‌ها و مشکلات بینایی با خوردن توت فرنگی خشک به راحتی قابل درمان است. همچنین پزشکان بر این باورند مصرف توت فرنگی تاثیر زیادی در پیشگیری از انواع سرطان از جمله سرطان مری دارد. با خرید میوه خشک کن خانگی می‌توانید.

 

آموزش تهیه میوه خشک خانگی به همراه روش های بسته بندی میوه خشک با مطالعه این مقالات

فواید اصلی خشک کردن میوه‌ها

از اصلی ترین مزایای میوه خشک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل استفاده در تمام فصول سال
  • میان وعده مقوی بخصوص برای ورزشکاران و کودکان
  • درمان بسیاری از امراض و پیشگیری از انواع سرطان
  • جلوگیری از فاسد شدن میوه‌ها
  • بهداشتی و مقرون به صرفه
  • امکان کسب درآمد از طریق فروش میوه خشک
  • استفاده آسان
مراحل آماده سازی قبل از خشک کردن توت فرنگی

مراحل آماده سازی توت فرنگی برای خشک کردن

برای تهیه چیپس میوه توت فرنگی ابتدا باید میوه‌ها را دستچین کرد. هرگز توت فرنگی له، لکه دار و نارس را برای خشک کردن انتخاب نکنید. سپس با دقت طوری که توت فرنگی له نشود آن‌ها را بشورید. ممکن است توت فرنگی چیده شده حاوی آفت کش‌ها و باکتری سالمونلا باشد که با شستن به طور کامل از بین می‌روند. همچنین در این مرحله باید برگ‌های میوه را از آن جدا نمایید. حال نوبت به خشک کردن توت فرنگی می‌رسد. پس از خشک شدن کامل می‌توانید توت فرنگی را به چند تکه تقسیم کنید. دقت داشته باشید برش‌ها باید کاملا هم اندازه و خیلی نازک باشند.

با خواندن مقاله براق شدن میوه خشک می‌توانید در بازارپسندی این محصولات تغییر ایجاد کنید.

روش‌های خشک کردن توت فرنگی

تهیه توت فرنگی خشک پفکی همانند سایر میوه‌ها به دو روش سنتی و صنعتی امکان پذیر است. در ادامه با این دو روش بیشتر آشنا می‌شوید.

خشک کردن توت فرنگی به روش سنتی 

روش سنتی و قدیمی خشک کردن توت فرنگی شامل خشک کردن با نور خورشید و خشک کردن با فر می‌باشد.

خشک کردن توت فرنگی در فر

بدین منظور پیش از خشک کردن توت فرنگی باید درجه حرارت فر را روی ۶۰ تا ۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. پس از کمی گرم شدن حال نوبت به پوشاندن سینی فر با کاغذ مومی می‌رسد. سپس برش‌های توت فرنگی را با فاصله مساوی توی سینی بچینید. شما می‌توانید برای جلوگیری از جمع شدن توت فرنگی خشک درسته طی فرآیند خشک شدن روی آن‌ها را با توری مخصوص پیتزا یا محافظ سیلیکونی بپوشانید. پس از قرار دادن سینی درون فر هر ۲ سایت یکبار اسلایس‌های توت فرنگی را زیر و رو کنید تا میوه به طور مساوی خشک شود.
 
بهتر است در فر باز باشد. پس از گذشت ۸ الی ۱۲ ساعت توت فرنگی‌ها به طور کامل خشک شده و باید از فر خارج شوند. هنگامی که توت فرنگی خشک شده را از فر خارج کنید در جای مناسبی قرار داده تا خنک شوند و بعد در ظروف شیشه ای یا پلاستیکی در دار و به دور از رطوبت و نور خورشید نگهداری کنید. در نظر داشته باشید چند روز اول به منظور حذف رطوبت باقی مانده در توت فرنگی‌ها بهتر است در ظرف را باز بزارید.
خشک کردن توت فرنگی با فر

خشک کردن توت فرنگی زیر نور آفتاب

از رایج ترین و ابتدایی ترین روش‌های خشک کردن توت فرنگی استفاده از گرمای خورشید است. پس از شستن و تکه کردن میوه‌ها با چیدن آن‌ها درون سینی‌های بزرگ استیل عملیات خشک کردن آغاز می‌شود. دقت داشته باشید این کار باید در روزهای آفتابی و گرم که رطوبت هوا کمتر از ۶۰ درصد است صورت گیرد. سپس برای جلوگیری از نفوذ حشرات مزاحم روی برش‌های سینی را با یک توری نازک بپوشانید. لازم است هر چند ساعت یکبار به میوه‌ها سر بزنید و آن‌ها را زیر و رو کنید. این روش کمی زمان بر بوده و توت فرنگی طی ۴ روز به طور کامل خشک می‌شود.
خشک کردن توت فرنگی با نور آفتاب

خشک کردن توت فرنگی با دستگاه میوه خشک کن

یکی از روش‌های مناسب برای خشک کردن توت فرنگی استفاده از دستگاه خشک کن صنعتی است. شما می‌توانید پس از شستن، خشک کردن و تکه کردن توت فرنگی، آن‌ها را درون دستگاه خشک کن میوه قرار دهید تا آب موجود در توت فرنگی کاملا از بین برود. لازم به ذکر است دمای مناسب برای خشک کردن توت فرنگی با دستگاه میوه خشک کن بین ۵۵ تا ۶۰ درجه سانتی گراد می‌باشد. با این روش می‌توان حجم زیادی توت فرنگی را طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت به راحتی خشک نمود. توصیه می‌شود طی این مدت هر دو ساعت یکبار برش‌های توت فرنگی را زیر و رو کنید.
 
تلفن‌های تماس جهت سفارش خشک کن توت فرنگی با قیمت و کیفیت مناسب:
خشک کردن توت فرنگی با دستگاه خشک کن

برای اطلاع از دوره آموزش میوه خشک کنی با دستگاه خشک کن خانگی و صنعتی این مقاله را مطالعه نمایید.

چه دستگاه میوه خشک کنی مناسب ترین مورد برای خشک کردن توت فرنگی است؟

بهترین دستگاه برای خشک کردن توت فرنگی دستگاه‌های خشک کن میوه گروه صنعتی هدایت است. جنس بدنه و سینی‌های کابین خشک کن تماما استیل می‌باشد. در نظر داشته باشید ظرفیت و ابعاد خشک کن توت فرنگی با توجه به سلیقه، فضا و بودجه شما طراحی می‌شود. همچنین قیمت این محصولات بسیار مناسب می‌باشد. قطعات استفاده شده در خشک کن توت فرنگی هدایت همگی اصلی و اورجینال می‌باشند. با خرید دستگاه خشک کن برند هدایت آموزش، راه اندازی و نصب آن کاملا رایگان است. لازم به ذکر است تمامی دستگاه‌ها دارای گارانتی معتبر ۶ ماهه، تست رایگان دستگاه و مشاوره پیش از خرید می‌باشند.
 
تلفن‌های تماس:
 

تهیه میوه خشک حبه ای و با کیفیت با خرید دستگاه خشک کن میوه از گروه صنعتی هدایت

خشک کردن توت فرنگی(وجه تمایز خشک کن هدایت)

تمایز دستگاه‌های خشک کن صنعتی هدایت

  1. فراهم کردن شرایط خشک کردن میوه‌ها به صورت یکنواخت
  2. کاهش مصرف انرژی و کم کردن هزینه‌ها با تعبیه سیستم سیرکولاسیون هوا 
  3. مجهز به لوله‌های چندپاس که سبب کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی انرژی گرمایی می‌شود
  4. امکان سوختن و آسیب به فن به دلیل قرار دادن آن در مجاورت هوا در این دستگاه‌ها کمتر است
  5. استفاده بدون وقفه و بدون نیاز به استراحت
  6. امکان استفاده هم با انرژی برق و هم با استفاده از گاز شهری
  7. جابجایی راحت به دلیل دارا بودن شاسی‌های مقاوم
  8. حفظ ایمنی کاربر به دلیل تجهیز نمودن دستگاه به سیستم محافظ جان
  9. امکان تست رایگان 

سوالات رایج

۱.آدرس شرکت گروه صنعتی هدایت؟

مشهد، بزرگراه آسیایی، پیامبر اعظم ۷۷/۱۰ ، پلاک ۲۲

۲.انواع دستگاه خشک کن صنعتی برند هدایت؟

خشک کن تونلی، خشک کن نواری، خشک کن خلاء، خشک کن بسیار سیال و خشک کن آسیابی پودری

۳.چه محصولاتی را می‌توان با دستگاه خشک کن خشک کرد؟

انواع میوه، انواع سبزیجات، ماهی، گوشت، میگو، لواشک، گیاهان دارویی و کشک

امتیاز دهید

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*