خشک کردن توت بدون سیاه شدن

روش خشک کردن توت بدون سیاه شدن

فهرست مطالب

خشک کردن میوه‌ها علاوه بر حفظ مواد مغذی، سبب صرفه جویی در میوه شده و تنقلاتی مناسب برای فصل زمستان می‌باشد. در گذشته خشک کردن میوه‌ها زیر نور آفتاب انجام می‌شد که هم روشی غیر بهداشتی بود و هم وقت زیادی می‌گرفت. امروزه دستگاه‌های میوه خشک کن به کمک بشر آماده تا در سریع ترین زمان ممکن انواع مختلف میوه را با حجم زیاد خشک کند. 

یکی از بهترین میوه‌هایی که می‌توان با این دستگاه‌ها خشک کرد توت سفید است. توت سفید خواص بی نظیری از جمله پیشگیری از سرطان، سم زدا، مفید برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهترین دارو برای کمخونی خواهد بود. در ادامه با انواع روش‌های خشک کردن توت بدون سیاه شدن آشنا خواهیم شد.

بهترین روش‌های خشک کردن توت

توت سفید یکی از پرطرفدارترین میوه‌های بهاری بوده که طمع لذیذ آن با خشک کردن نیز حفظ خواهد شد. دقت داشته باشید هر چه قدر سرعت خشک کردن میوه بیشتر شود به همان میزان کیفیت محصول به دست آمده بیشتر خواهد شد. روش‌های مختلفی برای خشک کردن توت وجود دارد که مهمترین آن‌ها شامل موارد زیر خواهد بود:

برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه میوه خشک این مقاله را مطالعه نمایید.

خشک کردت توت زیر آفتاب

خشک کردن توت زیر نور آفتاب

یکی از قدیمی ترین روش‌های خشک کردن توت سفید استفاده از نور آفتاب است. در این روش ابتدا توت‌ها را به خوبی شسته، داخل یک سبد بزرگ ریخته و منتظر می‌مانیم تا کاملا آب توت‌ها گرفته شود.
 
به خاطر داشته باشید شستن توت‌ها را به آرامی انجام دهید تا له نشوند. سپس توت‌ها را روی یک پارچه نخی تمیز که در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارد می‌ریزیم. در نهایت توت‌ها در عرض ۳ الی ۴ روز کاملا خشک خواهند شد. به یاد داشته باشید خشک کردن توت بوسیله آفتاب نیاز به حداقل ۶۰ درصد رطوبت و چندین روز متوالی هوای آفتابی دارد.
خشک کردن توت با مایکرویو

خشک کردن توت با استفاده از دستگاه مایکروویو

در این روش نیز همانند روش قبلی توتها را شسته و می‌گذاریم کمی خشک شود. پس از آن اقدام به چیدن توت‌ها روی سینی داخل مایکروویو کرده  و بر روی آن‌ها یک پارچه تمیز بکشید. در این زمان گزینه خشک کن را به مدت فعال کرده و تایمر را روی ۳ الی ۵ دقیقه تنظیم کنید  اشعه ساطع شده مایکروویو سبب خشک شدن سریع توت‌ها شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خشک کردن توت با فر

خشک کردن توت با فر

از دیگر روش‌های خانگی برای خشک کردن توت استفاده از سیستم فر  اجاق گاز می‌باشد. برای این کار ابتدا فر را روشن کرده و منتظر می‌مانیم تا کمی گرم شود. کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده سپس توت‌های شسته شده را با فاصله داخل سینی می‌چینیم.
 
کاغذ روغنی از چسبیدن توت‌ها به کف سینی پس از خشک شدن جلوگیری خواهد کرد. سپس دمای فر را روی ۷۱ درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنیم. پس از گذشت ۱ الی ۳ ساعت عملیات خشک کردن توت‌ها به پایان می‌رسد.
خشک کردن توت با خشک کن صنعتی

خشک کردن توت توسط دستگاه‌های خشک کن صنعتی

روش مدرن و امروزی خشک کردن توت استفاده از دستگاه میوه خشک کن است. با استفاده از این دستگاه به راحتی حجم زیادی از میوه را در کمترین زمان خشک کرده و استفاده نمایید. مکانیزم خشک کردن میوه توسط خشک کن میوه بدین شکل است که که با اعمال حرارت کم، آب میوه‌ها تبخیر شده و با حفظ ویتامین‌های موجود در میوه، خشک کردن آن‌ها صورت می‌گیرد. 
 
المنت برقی موجود در کف دستگاه که به صورت مشبک وجود دارد باعث یکنواخت خشک شدن توت‌ها می‌شود. زمان خشک کردن میوه توسط دستگاه میوه خشک کن صنعتی با توجه به نوع میوه و نوع دستگاه یک روز خواهد بود. توجه داشته باشید خشک کردن توت سفید با دستگاه میوه خشک کن به ۵۷ درجه سانتی گراد گرما نیاز دارد تا توت‌ها را ظرف ۱۴ الی ۱۸ ساعت به طور کامل خشک کند.

گروه صنعتی هدایت تولید انواع خشک کن صنعتی را با قطعات با کیفیت و اصلی بر عهده دارد. برای خرید دستگاه خشک کن میوه صنعتی با کمترین هزینه و کیفیت مطلوب اینجا کلیک نمایید.

جمع بندی

حال که با مزیت‌های دستگاه خشک کن میوه صنعتی آشنا شدید پیشنهاد می‌کنیم برای خشک کردن توت از خشک کن‌های میوه گروه صنعتی هدایت استفاده کنید. این تیم مجرب با ۲۰ سال تجربه و دادن مشاوره رایگان پیش از خرید یکی از بهترین فروشندگان دستگاه میوه خشک کن در مشهد می‌باشد.

همچنین خدماتی از قبیل نصب، راه اندازی، آموزش رایگان و گارانتی و خدمات پس از فروش در این مرکز ارائه خواهد شد.

تلفن‌‎های تماس:

سوالات رایج

با قرار دادن میوه‌ها در محلول آب و نمک، آب و یخ و خیساندن آن‌ها در شربت عسل می‌توانید کیفیت محصولات خود را افزایش دهید.

به طور کلی ۲ الی ۹۵ درصد میوه‌ها و سبزیجات را آب تشکیل داده است.

توصیه می‌شود حتما توت‌ها را درون ظرف‌های دربسته ریخته و درون یخچال بگذارید. همچنین محیط نگهداری توت‌های خشک شده نباید مرطوب باشد. 

امتیاز دهید

آموزش های خشک کردن دیگر میوه ها

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

مشاوره تخصصی و رایگان محصولات هدایت

متخصصان ما در هدایت آماده راهنمایی شما هستند