فهرست

دستگاه پاستوریزاتور

نحوه خشک کردن نارگیل

راهنمای خشک کردن نارگیل ( صنعتی و سنتی)

فهرست مطالب
خشک کردن نارگیل(معرفی میوه نارگیل)

معرفی میوه نارگیل 

 

نارگیل با نام علمی cocos nucifera میوه ای درختی است که خاستگاه آن مناطق گرمسیری استوایی می‌باشد. این میوه پرخاصیت جزو خانواده نخلیان می‌باشد. نارگیل تازه میوه ای سبز رنگ است که وقتی می‌رسد به قهوه ای تغییر رنگ پیدا می‌کند. نارگیل به دلیل پتاسیم و آنتی اکسیدان به هضم غذا کمک کرده و باعث کاهش التهاب می‌شود. نارگیل سرشار از فیبر، ویتامین، مواد معدنی، پروتئین، کربوهیدرات، منیزیوم، کلسیم، آهن، مس و روی می‌باشد. سبب تنظیم قند خون، تقویت ماهیچه قلب، تمدد اعصاب، درمان چاقی و لاغری، کنترل قند خون، از بین برنده سنگ کلیه و سلامت پوست از خواص بی نظیر میوه نارگیل می‌باشد. در ادامه با انواع روش‌های خشک کردن نارگیل تازه آشنا می‌شوید.

چرا نارگیل خشک شده طرفدار دارد؟

خشک کردن نارگیل سبب افزایش ارزش غذایی این میوه خوشمزه می‌شود. نارگیل خشک شده میان وعده ای مقوی برای ورزشکاران و کودکان می‌باشد. همچنین از آن می‌توان برای کاهش وزن نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید خشک کردن نارگیل مانع از حذف چربی‌های سالم این میوه نمی‌شود. از طرف دیگر امراضی مانند پوکی استخوان، آرتروز و آلزایمر به دلیل مواد معدنی موجود در نارگیل قابل درمان و پیشگیری است. تنظیم کلسترول و انسولین از دیگر خواص نارگیل خشک شده محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید با خشک کردن نارگیل مدت نگهداری و استفاده از این میوه افزایش پیدا کرده و با این کار می‌توان از فاسد شدن نارگیل جلوگیری کرد. 
icons8-quote-100

نارگیل خشک شده به دلیل خواص بی نظیری از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد سیستم گوارشی، کاهش کم خونی و جلوگیری از پوکی استخوان می‌شود.

خواص نارگیل خشک شده

از مهمترین مزایای خشک کردن نارگیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. درمان خشکی پوست
  2. تقویت سیستم ایمنی بدن
  3. دفع بلغم
  4. برطرف کردن مشکلات کبدی
  5. سلامت قلب
  6. کاهش کم خونی مزمن
  7. انرژی زا
  8. درمان بیماری‌های دهان
  9. رفع بواسیر
  10. کاهش درد عضلات
خشک کردن نارگیل(مراحل آماده سازی)

مراحل آماده سازی نارگیل برای خشک کردن

به دلیل سخت بودن پوست نارگیل کمی پوست کندن آن دشوار می‌باشد. برای اینکار باید ابتدا با چکش چندبار روی نارگیل بکوبید تا به چند تکه تبدیل شود. سپس با استفاده از یک چاقو یا قاشق، پوست نارگیل را از گوشت آن جدا نمایید. هنگام جداسازی گوشت از پوست نارگیل مراقب باشید آب داخل نارگیل بیرون نریزد. روشی دیگر برای پوست کندن نارگیل حرارت دادن می‌باشد. ابتدا لازم است پوست‌های کنفی شکل دور نارگیل را جدا کرده و بعد با یک چاقوی نوک تیز دایره‌های روی نارگیل را سوراخ کنید.
 
در این مرحله آب نارگیل به راحتی از این حفره‌ها بیرون می‌آید. پس از تخلیه آب از داخل نارگیل می‌بایست میوه را روی حرارت ملایم گاز گرفته و بچرخانید تا در اثر حرارت پوسته‌های کنفی نارگیل بسوزد. حال باید نارگیل را روی جسم سخت مانند تکه سنگ قرار داده و با چکش چند ضربه به آن وارد نمایید. پس از ترک خوردن، گوشه نارگیل را گرفته و به آرامی آن را از گوشت میوه جدا نمایید و شروع به برش زدن کنید. برش‌ها باید کاملا مساوی و با ضخامت یکنواخت باشند. پس از شستن برش‌های نارگیل این میوه برای خشک کردن آماده می‌شود.

با تهیه میوه خشک حبه ای می‌توانید از میان وعده ای مقوی و پرخاصیت بهره ببرید.

روش‌های خشک کردن نارگیل 

به‌طورکلی خشک کردن نارگیل به دو روش صنعتی(نور آفتاب و فر) و صنعتی(دستگاه میوه خشک کن) امکانپذیر است.

خشک کردن نارگیل به روش سنتی

  • خشک کردن با نور آفتاب: خشک کردن در هوای آزاد یکی از روش‌های کم هزینه خشک کردن نارگیل می‌باشد. برای اینکار پس از انتخاب نارگیل مناسب، تکه کردن و شستن، آن‌ها را کنار بخاری یا شوفاژ قرار داده تا رطوبت آن به‌طورکامل گرفته شود. پس از گذشت یک روز با استفاده از غذاساز یا رنده نسبت به خرد کردن نارگیل اقدام نمایید. حال نارگیل پودر شده را روی سینی تمیز ریخته و زیر نور آفتاب قرار دهید. دقت داشته باشید برای جلوگیری از زبر شدن پودرهای نارگیل آن‌ها را زیر تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید. پس از گذشت چند روز نارگیل‌های پودر شده کاملا خشک می‌شوند.
خشک کردن نارگیل در هوای آزاد

خشک کردن نارگیل به روش سنتی

  • خشک کردن با نور آفتاب: خشک کردن در هوای آزاد یکی از روش‌های کم هزینه خشک کردن نارگیل می‌باشد. برای اینکار پس از انتخاب نارگیل مناسب، تکه کردن و شستن، آن‌ها را کنار بخاری یا شوفاژ قرار داده تا رطوبت آن به‌طورکامل گرفته شود. پس از گذشت یک روز با استفاده از غذاساز یا رنده نسبت به خرد کردن نارگیل اقدام نمایید. حال نارگیل پودر شده را روی سینی تمیز ریخته و زیر نور آفتاب قرار دهید. دقت داشته باشید برای جلوگیری از زبر شدن پودرهای نارگیل آن‌ها را زیر تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید. پس از گذشت چند روز نارگیل‌های پودر شده کاملا خشک می‌شوند.
 
  • خشک کردن با فر: برای خشک کردن نارگیل با استفاده از فر پس از برش دادن باید نارگیل را روی سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده شده است پهن کنید. دمای فر باید روی پایین ترین درجه(۱۸۰ درجه سانتی گراد) باشد. توجه داشته باشید نارگیل‌ها را هر نیم ساعت یکبار زیر و رو کنید تا به طور یکنواخت خشک شوند. خشک کردن نارگیل با فر به ۱ تا ۳ ساعت زمان نیاز دارد.
خشک کردن نارگیل با فر

پس از آشنایی با روش‌های خشک کردن میوه نوبت به آشنایی با روش های بسته بندی میوه خشک و براق شدن میوه خشک می‌رسد.

خشک کردن نارگیل به روش صنعتی

استفاده از دستگاه خشک کن بهترین روش برای خشک کردن نارگیل می‌باشد. در این روش نیز همانند خشک کردن نارگیل با فر باید ابتدا نارگیل تکه، شسته و خشک شود. بهترین دما برای خشک کردن نارگیل با دستگاه میوه خشک کن ۵۰ درجه سانتی گراد می‌باشد. در نظر داشته باشید رطوبت درون کابین باید کمتر از ۱۰ درصد باشد. لازم به ذکر است تکه‌های نارگیل باید هر دو ساعت یکبار زیر و رو شوند. مدت زمان خشک کردن نارگیل به روش صنعتی ۴ تا ۶ ساعت می‌باشد.
خشک کردن نارگیل با دستگاه خشک کن میوه
icons8-quote-100

نارگیل با استفاده از روش سنتی و صنعتی خشک می‌شود. در روش سنتی با استفاده از نور آفتاب و فر می‌توان این کار را انجام داد. خشک کردن نارگیل با دستگاه خشک کن میوه جزو خشک کردن به روش صنعتی است که مقرون به صرفه تر و پربازده تر می‌باشد.

برای اطلاع از شرایط دوره آموزش میوه خشک کنی به این لینک مراجعه نمایید.

دستگاه خشک کن نارگیل گروه صنعتی هدایت

انواع دستگاه خشک کن گروه صنعتی هدایت می‌تواند حجم زیادی نارگیل را در مدت زمان کوتاهی با حفظ کیفیت محصول خشک کند. دستگاه خشک کن نارگیل برند هدایت در ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف بسته به نظر مشتری قابل سفارش می‌باشد. شما می‌توانید با خرید خشک کن صنعتی از  گروه هدایت از گارانتی ۶ ماهه و خدمات پس از فروش منحصر به فرد نیز برخوردار شوید.

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

تمایز دستگاه‌های خشک کن صنعتی هدایت

  • کارکرد بی وقفه دستگاه
  • کار کردن هم با استفاده از گاز شهری و هم برق
  • دارای سیرکولاسیون هوا به منظور کاهش مصرف انرژی
  • خشک کردن به صورت یکدست بدون هدر رفتن میوه‌ها
  • مجهز به لوله‌های چندپاس و بهینه سازی مصرف انرژی
  • جای گیری مناسب فن
  • امکان جابجایی راحت به دلیل داشتن شاسی‌های مقاوم 
  • بهره مندی از سیستم محافظ جان به منظور حفظ امنیت و سلامت کاربر
  • دارای خدمات بی نظیر از جمله تست، نصب، آموزش و راه اندازی رایگان دستگاه
۱.آدرس دفتر مرکزی گروه صنعتی هدایت؟

مشهد، بزرگراه آسیایی، پیامبر اعظم ۷۷/۱۰ ، پلاک ۲۲

  • آلو
  • هلو
  • گلابی
  • پرتقال
  • موز
  • انبه
  • کیوی

قرار دادن در ظرف دربسته به دور از نور خورشید و رطوبت

امتیاز دهید

آموزش های خشک کردن دیگر میوه ها

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

مشاوره تخصصی و رایگان محصولات هدایت

متخصصان ما در هدایت آماده راهنمایی شما هستند

kit-phone-3