تفاوت خشک کردن با دستگاه خشک کن صنعتی و سنتی

تفاوت خشک کردن با دستگاه خشک کن صنعتی و سنتی

فهرست مطالب

در قدیم با استفاده از نور آفتاب در فصل تابستان و بهار اقدام به خشک کردن انواع میوه‌ها می‌کردند. سپس در فصل زمستان از آن‌ها به عنوان تنقلات استفاده می‌کردند. این کار سبب افزایش ماندگاری میوه شده و از فاسد شدن میوه‌ها جلوگیری می‌کرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه‌های خشک کن میوه این کار به شیوه صنعتی و بدون دخالت دست انجام خواهد شد.

از دیگر فواید میوه‌های خشک می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت چشم، جلوگیری از پوکی استخوان، کنترل دیابت و بهبود سیستم گوارشی اشاره کرد. همچنین از میوه خشک برای کاهش وزن نیز می‌توان استفاده کرد. توجه داشته باشید در طی فرآیند خشک کردن، تمامی آب میوه‌ها حذف شده که این امر سبب افزایش کالری آن‌ها خواهد شد. بنابراین چنانچه از میوه‌های خشک برای لاغر شدن استفاده می‌کنید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

دستگاه خشک کن میوه(دستگاه صنعتی و سنتی)

دستگاه خشک کن میوه چیست؟

این دستگاه‌ها با روشی کاملا بهداشتی و در کوتاهترین زمان بدون اینکه در رنگ، عطر و طمع میوه‌ها تغییری کند با اعمال حرارت و گرما، شروع به خشک کردن میوه‌ها می‌کنند. تعیین زمان و درجه حرارت خشک کردن میوه‌ها در دستگاه‌های میوه خشک کن امکانپذیر خواهد بود.در حال حاضر دو نوع دستگاه میوه خشک کن سنتی و دستگاه میوه خشک صنعتی در بازار موجود می‌باشد. این دو دستگاه از شیوه یکسانی برای خشک کردن میوه برخوردار بوده، تنها تفاوت آن‌ها در میزان حجم میوه خشک شده توسط هر دستگاه می‌باشد. ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.
دستگاه خشک کن صنعتی و دستگاه خشک کن سنتی

دستگاه خشک کن صنعتی

اندازه دستگاه خشک کن صنعتی بزرگتر از دستگاه خشک کن سنتی بوده و برای مصارف زیاد با حجم انبوه و راه اندازی کسب و کار خانگی مناسب می‌باشد. سینی‌های قرار گرفته در این دستگاه بصورت اتومات بوسیله یک سیستم گرداننده به چرخش در خواهد آمد. قیمت دستگاه خشک کن صنعتی با توجه به نوع برند و اندازه آن متفاوت می‌باشد. ورودی این دستگاه در هر بار مصرف بالای ۱۰۰ کیلوگرم می‌باشد. جنس سینی‌های این محصول همانند دستگاه خشک کن سنتی از گالوانیزه و ورق استیل می‌باشد.

برای آشنایی با بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی اینجا کلیک نمایید.

دستگاه خشک کن صنعتی و دستگاه خشک کن سنتی

دستگاه خشک کن سنتی

خشک کن میوه سنتی یا خانگی متشکل از سینی‌هایی از جنس گالوانیزه یا استیل بوده که به صورت طبقاتی و با فاصله کم روی هم قرار گرفته اند. دستگاه خشک کن سنتی مناسب خشک کردن میوه‌هایی با حجم کم می‌باشد. قیمت این دستگاه‌ها با توجه به برند و کیفیت آن متغیر خواهد بود. ولی در کل قیمت دستگاه خشک کن سنتی کمتر از دستگاه خشک کن صنعتی می‌باشد.
 
دستگاه خشک کن سنتی معمولا برقی بوده اما نوع گازی آن هم موجود می‌باشد. یکی از مزیت‌های دستگاه خشک کن سنتی این است که به دلیل در شیشه ای دستگاه، امکان مشاهده محتویات داخل سینی‌های دستگاه وجود خواهد داشت. این دستگاه در هر بار مصرف ۱۰۰ کیلوگرم میوه را در خود جای خواهد داد.
خش

کدام روش ارزش دارد: روش سنتی یا روش صنعتی

در صورتی که برای مصرف شخصی نیاز دارید دستگاه خشک کن سنتی یا خانگی مناسب تر بوده و در صورتی که به فکر راه اندازی کسب و کاری سود آورد هستید پیشنهاد می‌شود از دستگاه خشک کن صنعتی استفاده کنید.

برای تولید انواع میوه خشک صنعتی با کیفیت مطلوب اینجا کلیک نمایید.

جمع بندی

با توجه به اینکه خشک کردن میوه‌ها بر مغذی بودن میوه‌ها و ویتامین‌های موجود در آن می‌ا‌فزاید، خرید دستگاه خشک کن میوه پیشنهاد مناسبی می‌باشد. گروه صنعتی هدایت با نزدیک به دو دهه تجربه محصولاتی متنوع و با کیفیت از جمله دستگاه خشک کن سنتی و دستگاه خشک کن صنعتی تولید کرده و به ۲۵ کشور دیگر صادر خواهد کرد.

تلفن‌های شرکت صنعتی هدایت:

برای خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی  با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب کلیک نمایید.

سوالات رایج

با توجه به ابعاد کوچکتر دستگاه خشک کن سنتی، این محصول قیمت پایین تری نسب به مورد مشابه خواهد داشت.

ظرفیت دستگاه خشک کن سنتی در هر بار استفاده کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم و ظرفیت دستگاه خشک کن صنعتی در هر بار استفاده بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم خواهد بود.

  • مشاوره رایگان پیش از خرید
  • استفاده از قطعات با کیفیت
  • نصب، راه اندازی و آموزش رایگان
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • قیمت مناسب
  • تنوع در طرح و رنگ
۱/۵ - (۱ امتیاز)

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

مشاوره تخصصی و رایگان محصولات هدایت

متخصصان ما در هدایت آماده راهنمایی شما هستند