نحوه خشک کردن آناناس

راهنمای خشک کردن آناناس ( سنتی و بازاری)

فهرست مطالب

درباره آناناس

آناناس میوه ای استوایی، شیرین، آبدار با پوستی ضخیم به همراه دسته ای از برگ‌های سبز رنگ است. ارتفاع درخت میوه آناناس به ۱.۵ متر می‌رسد. این میوه دارای طبعی گرم و تر  و سرشار از ویتامین سی، منگنز، پتاسیم، منیزیوم، مس و نیاسین است. خاستگاه میوه آناناس برزیل، پاراگوئه و تایلند در جنوب شرقی آسیا می‌باشد. آناناس خشک شده نیز دارای فواید فراوانی است. خشک کردن آناناس با استفاده از دستگاه میوه خشک کن، فر و با استفاده از نور خورشید امکان پذیر است. در این مقاله شیوه صحیح خشک کردن آناناس آموزش داده می‌شود. با ما همراه باشید.
فواید خشک کردن آناناس

فواید خشک کردن میو‌ه‌ها

از مهمترین مزایای میوه خشک شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
  • استفاده آسان
  • مقرون به صرفه
  •  قابل استفاده در تمام فصول
  • بهداشتی
  • درمان بسیاری از امراض
  • قابل استفاده به عنوان تنقلات و میان وعده
  • جلوگیری از فاسد شدن میوه‌ها

خرید میوه خشک کن خانگی با امکان مشاوره رایگان پیش از خرید از گروه صنعتی هدایت.

روش‌های خشک کردن آناناس

به‌طورکلی خشک کردن آناناس با روش سنتی(نور خورشید و با استفاده از فر) و با روش صنعتی به وسیله دستگاه میوه خشک کن انجام می‌شود.

  • خشک کردن آناناس به روش سنتی

خشک کردن آناناس در فر

برای این کار ابتدا می‌بایست آناناس‌ها را بخوبی شستشو دهید. پس از خشک شدن اقدام به زدن سروته آناناس هر یک به فاصله ۲.۵ سانتی متر کنید. برای پوست کردن آناناس لازم است میوه را به صورت عمودی نگه داشته و پوست سفت آن را لایه لایه به آرامی از بالا به پایین جدا نمایید. برای خشک کردن آناناس حتما باید لکه‌های قهوه ای روی پوست آناناس را جدا نمایید.
 
سپس درجه حرارت فر را روی ۵۵ تا ۶۵ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. اسلایس‌های میوه را که به اندازه مساوی برش داده شده اند را با فاصله مساوی روی کاغذ روغنی داخل سینی بچینید. دقت داشته باشید برای خشک کردن آناناس با استفاده از فر باید هر دو ساعت یکبار آن‌ها را زیر و رو کنید. زمانی که اسلایس‌های آناناس بافت چرمی مانند پیدا کردند باید آن‌ها را از فر خارج کرد. آناناس خشک شده پس از خنک شدن باید در ظرف شیشه ای نگه داری شود. برای خارج شدن رطوبت اضافی موجود در آناناس باید حداقل ۴ روز درب ظرف شیشه ای باز بماند.
خشک کردن آناناس با فر

خشک کردن آناناس با نور خورشید

خشک کردن آناناس به روش سنتی نیز همانند روش قبلی بوده با این تفاوت که بعد از پوست کندن و تکه کردن آناناس، اسلایس ها را درون سینی با فاصله چیده و در مقابل نور آفتاب قرار می‌دهیم. در این روش نیز باید هر دو ساعت یکبار تکه‌های میوه را برگرداند تا محصول مورد نظر به یک اندازه خشک شود.
خشک کردن آناناس با نور خورشید

تهیه میوه خشک خانگی با استفاده از دستگاه میوه خشک برند هدایت

مزایا و معایب خشک کردن آناناس به روش‌های سنتی

از معایب خشک کردن آناناس به شیوه سنتی می‌توان به فاسد شدن آناناس به دلیل گرمای زیاد، نیاز به زمان بیشتر و توجه بیشتر اشاره کرد. همچنین ممکن است حشرات و گردوغبار موجود در هوا روی میوه‌های خشک شده بشیند. مزیت اصلی خشک کردن آناناس با استفاده از نور خورشید عدم استفاده از مواد نگه دارنده می‌باشد. روشی مطمئن به همراه حفظ ارزش غذایی محصول مورد نظر.

خشک کردن آناناس به روش صنعتی با دستگاه میوه خشک کن

در سا‌ل‌های اخیر خشک کردن میوه با دستگاه میوه خشک کن به دلیل استفاده راحت بدون نیاز به مهارت خاص و صرف زمان کم روند افزایشی داشته است. کاربر باید پس از شستن، پوست کندن و برش زدن میوه‌ها را روی سینی داخل کابین دستگاه قرار دهد. اسلایس‌های آناناس باید با فاصله ۱ سانتی متری کنار هم چیده شوند. دمای دستگاه خشک کن به منظور خشک کردن آناناس باید روی ۵۷ درجه قرار بگیرد. آناناس‌های برش داده شده پس از گذشت ۲۴ نهایت ۴۸ ساعت به راحتی و بدون هدر رفتن میوه خشک می‌شوند. به منظور جلوگیری از خشک شدن بیش از حد آناناس شما باید هر ۴ ساعت یکبار برش‌های میوه را زیر و رو کنید.
خشک کردن آناناس با دستگاه میوه خشک کن

وجه تمایز میوه خشک کن‌های گروه هدایت

  1. خشک کردن یکنواخت میوه به دلیل استفاده از فن برای پخش گرما به طور مساوی در داخل کابین
  2. امکان برگشت هوا به داخل دستگاه به دلیل استفاده از سیستم سیرکولاسیون در دستگاه میوه خشک کن. این تکنولوژی نیز سبب کاهش مصرف انرژی می‌شود.
  3. تجهیز دستگاه به لوله‌های چندپاس به منظور کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی انرژی گرمایی
  4. قرار دادن فن در جای مناسب که به دلیل تبادل هوا در مجاورت فن امکان سوختگی این قطعه به حداقل می‌رسد.
  5. کار کرد ۲۴ ساعته بدون وقفه
  6. تمامی خشک کن‌های گروه صنعتی هدایت بجز خشک کن خانگی علاوه بر گاز با استفاده از برق نیز کار می‌کنند.
  7. حاوی شاسی مقاوم به منظور جابجایی راحت تر
  8. مجهز به سیستم محافظ جان که سبب جلوگیری از برق گرفتگی در حین کار می‌شود
  9. تست رایگان خشک کن میوه قبل از خرید
خشک کردن آناناس با دستگاه میوه خشک کن برند هدایت

برای خرید خشک کن صنعتی با بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت به این صفحه مراجعه نمایید.

آموزش خشک کردن انواع میوه با گروه هدایت

خشک کردن با انواع دستگاه خشک کن گروه صنعتی هدایت بسیار راحت می‌باشد. اما بایستی برخی نکات به منظور استفاده بهتر از دستگاه به مشتری آموزش داده شود. چرا که برخی از این دستگاه‌ها دارای قلق خاصی می‌باشد. مجموعه هدایت با ارائه پکیج آموزشی در کنار فروش محصولات کاربر را در خصوص راه اندازی و استفاده از خشک کن میوه راهنمایی می‌کند. پکیج آموزش میوه خشک کن صنعتی شامل نحوه روشن کردن، تنظیم درجه حرارت و زمان مورد نیاز، خاموش کردن، نگهداری و مراقبت از دستگاه می‌باشد. ارائه این پکیج در کنار مشاوره پیش از خرید و نصب دستگاه به صورت رایگان می‌‌باشد.
 

شماره‌های تماس:

سوالات رایج

۱.آدرس شرکت گروه صنعتی هدایت؟

مشهد، بزرگراه آسیایی، پیامبر اعظم ۷۷/۱۰ ، پلاک ۲۲

۲. چه میوه‌هایی را می‌توان با دستگاه میوه خشک کن خشک نمود؟

آلو، سیب، پرتقال، انبه، کیوی، موز، زغال اخته و هلو

۳. قیمت دستگاه خشک کن صنعتی بیشتر است یا خانگی؟

دستگاه خشک کن صنعتی به دلیل ابعاد بزرگتر به طبع قیمت بالاتری دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*