علت ورشکستگی تولید میوه خشک

علت ورشکستگی تولید میوه خشک

فهرست مطالب

 

از میوه خشک شده به دلیل ماندگاری بالاتر و مواد مغذی بیشتر می‌توان به عنوان یک میان وعده خوش مزه خصوصا برای کودکان و ورزشکاران استفاده کرد. همچنین میوه خشک تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی افراد از جمله کنترل دیابت، فشار خون و مشکلات گوارشی موثر است. از این رو رفته رفته تقاضای مردم برای خرید این محصولات افزایش پیدا خواهد کرد. به دلیل افزایش تقاضا، تولیدکنندگان نیز به دنبال راهی برای عرضه محصولات با کیفیت مطلوب هستند. گاهی اوقات به دلیل نوسانات بازار و عدم اطلاع کافی از نحوه خشک کردن صحیح محصولات، تولید کنندگان با مشکل مواجه خواهند شد. در ادامه به علل اصلی عدم موفقیت آن‌ها در این زمینه و ورشکستگی تولید میوه خشک خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از نحوه صحیح طرز تهیه میوه خشک اینجا کلیک نمایید.

 علل اصلی ورشکستگی تولید میوه خشک

تولید کنندگان باید پیش از راه اندازی خط تولید میوه خشک با کسب اطلاعات کافی در این زمینه، وسایل مورد نیاز و نحوه نگهداری محصولات را به طور دقیق بررسی کنند تا دچار شکست در کار نشوند. برخی از افراد به دلایل زیر دچار ورشکستگی تولید میوه خشک در صنعت غذایی می‌شوند.

  1. بی توجهی به گام‌های بعدی تولید
  2. سرمایه ناکافی و کم برای راه اندازی خط تولید میوه خشک
  3. بازیابی ضعیف و غیر اصولی
  4. نداشتن انعطاف و صبر لازم در حین کار
  5. در نظر نگرفتن رقبا و شیوه تولید آن‌ها
  6. رشد غیر منطقی و کنترل نشده
  7. عدم تزریق نقدینگی کافی در حین کار
  8. عدم تلاش کارمندان برای رسیدن به نتیجه بهتر و خط تولید ناکارآمد
  9. استفاده از مواد اولیه بی کیفیت
  10. بهره گیری از دستگاه غیر استاندارد
  11. صرف هزینه زیاد برای خریداری محصولات
  12. عدم توجه به کیفیت و ظاهر بسته بندی محصولات 
  13. تمرکز روی تولید یک محصول
  14. خشک کردن میوه‌ها طبق فرآیند نامناسب
  15. عدم اطلاع کافی از شرایط و نگهداری هر میوه
  16. مصرف برق بالا
 

مشکلات تولید میوه خشک

تولید میوه خشک علاوه بر مزایای زیادی که دارد ممکن است با مشکلات زیادی در مسیر تولید دست و پنجه نرم کند. مهمترین مشکل موجود در این صنعت، حفظ کیفیت محصول نهایی است. چرا که برخی اوقات عواملی نظیر رطوبت، نور، هوا و گرما موجب اخلال در فرآیند خشک کردن میوه می‌شود. در طی این پروسه ممکن است در رنگ، طعم و عطر میوه تغییراتی ایجاد شده و مواد مغذی موجود در آن به طور کامل از بین برود. سایر مشکلات میوه خشک تولید شده شامل موارد زیر می‌باشد:
  • تغییر در ساختار فیبر: این مسئله باعث مختل کردن سیستم گوارشی و سلامت خواهد شد. 
  • هزینه سر سام آور تولید و تجهیزات مورد نیاز:  فرآیند خشک کردن میوه نیاز به تجهیزات خاصی داشته که اکثر آن‌ها قیمت بالایی دارند.
  • انتخاب مناسب میوه: برای خشک کردن میوه باید از میوه‌های مرغوب استفاده کرد. همچنین ترتیب زمان خشک کردن به منظور حفط رنگ و طعم میوه بسیار تاثیر گذار است.

در صورتی که از افرادی هستید که با دقت و نکته سنجی به دنبال خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی میگردید؛ پیشنهاد ما به شما مطالعه این مقاله و پیدا کردن وجه تمایز دستگاه های خشک کن هدایت است.

مراحل اصلی تولید میوه خشک صنعتی

برای خشک کردن میوه‌ها به شیوه اصولی باید مراحل زیر به درستی طی شود. برای این قسمت استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک و استاندارد به جهت تولید محصول با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. این دستگاه‌ها علاوه بر افزایش سرعت در حفظ مواد معدنی و ویتامین‌های میوه موثر خواهد بود.
  • انتخاب میوه مناسب و سالم برای خشک کردن

انتخاب میوه مناسب و با کیفیت یکی از عواملی است که از ورشکستگی تولید میوه خشک جلوگیری خواهد کرد. به طور کلی هر چقدر این میوه مرغوب تر باشد، خروجی کار بهتر خواهد شد. میوه‌هایی نظیر موز، توت فرنگی، کیوی و سیب بهترین گزینه برای خشک کردن می‌باشند.
  • آماده سازی میوه‌ها جهت خشک شدن

پس از انتخاب میوه مرغوب نوبت به آماده کردن هر یک برای خشک کردن می‌رسد. این مرحله کمی زمانبر بوده و به دقت بالایی جهت آنالیز و بررسی میوه‌ها نیاز دارد. در ابتدا میوه‌ها با استفاده از دستگاه‌های مخصوص شسته شده و پس از خشک شدن میوه‌های با کیفیت از میوه‌های غیر قابل قبول جدا می‌شود. در نهایت پس از پوست گیری میوه‌ها نوبت به تکه کردن آن‌ها می‌رسد. 
  • اسلایس کردن میوه‌ها

در این مرحله با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک، میوه‌ها به قطعات کوچک و مساوی اسلایس می‌شوند. دقت داشته باشید ضخامت هر یک از تکه‌ها اهمیت بسیار زیادی در فرآیند خشک شدن آن‌ها دارد. هر چقدر ضخامت اسلایس‌ها بیشتر باشد، خشک کردن میوه‌ها سخت تر خواهد بود. در این حالت حتی ممکن است میوه‌ها کیفیت خودشان را نیز از دست بدهند.
  • قرار دادن میوه‌های اسلایس شده در دستگاه میوه خشک کن

 
آخرین مرحله برای تهیه میوه خشک مرغوب و جلوگیری از ورشکستگی تولید میوه خشک، قرار دادن میوه‌های تکه شده در دستگاه میوه خشک کن است. دمای دستگاه باید بر اساس نوع میوه تنظیم شود تا عمل حذف آب درون میوه‌ها به درستی صورت گیرد. برای قرار دادن تکه‌های میوه درون دستگاه خشک کن شده باید به این موضوع دقت داشته باشید که حرارت کافی به تمام بخش‌های میوه‌ها برسد. بنابراین، چیدمان اصولی و دقیق میوه‌های اسلایس شده در این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

کیفیت دستگاه‌های میوه خشک کن صنعتی برند هدایت

گروه صنعتی هدایت پیشرو با مشاوره رایگان بهترین انتخاب را پیش روی شما خواهد گذاشت. تمامی دستگاه‌های میوه خشک کن صنعتی و خانگی تولید شده توسط این کمپانی از قطعات اصلی و اورجینال ساخته شده است. همچنین نصب، راه اندازی و آموزش رایگان از دستگاه جزو خدمات بی نظیر این شرکت با سابقه می‌باشد. شما می‌توانید پس از خریداری محصول از گارانتی و خدمات پس از فروش گروه صنعتی هدایت برخوردار شوید.

تلفن‌های تماس:

تولید انواع میوه خشک کن صنعتی با کیفیت مطلوب توسط گروه صنعتی هدایت.

جمع بندی

دقت باشید برای جلوگیری از ورشکستگی تولید میوه خشک به موارد ذکر شده در این مقاله مانند انتخاب میوه مناسب، اطلاع کافی در مورد نحوه خشک کردن هر میوه و خریداری دستگاه استاندارد و با کیفیت دقت نمایید.

سوالات رایج

دستگاه میوه خشک کن سنتی با توجه به اندازه کوچکتر، از قیمت پایین تری برخوردار خواهد بود.

آدرس: مشهد، بزرگراه آسیایی، پیامبر اعظم ۷۷/۱۰ ، پلاک ۲۲

شماره تماس: ۰۵۱۳۶۵۱۲۵۶۲

 

  • واکنش آهن و پتاسیم با اکسیژن
  • عدم رعایت مسائل بهداشتی و استفاده سبدها، توری‌ها و سینی‌های کثیف
  • رسیده بودن بیش از حد میوه‌ها
  • دمای بالا و حرارت زیاد
امتیاز دهید

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*