مصرف برق میوه خشک کن

مصرف برق میوه خشک کن چقدر است؟

فهرست مطالب

آیا تا به حال به افزایش ماندگاری میوه‌ها با حفظ مواد مغذی آن‌ها فکر کرده اید؟ همانطور که می‌دانید عمر مفید میوه‌ها در شرایط نگهداری مناسب حدود ۱۰ روز می‌باشد. پس از ۱۰ روز میوه‌ها شادابی خود را از دست داده و پوسیده خواهند شد. در چنین مواقعی خشک کردن میوه‌ها مقرون به صرفه خواهد بود.

در گذشته از نور آفتاب برای خشک کردن انواع میوه استفاده می‌کردند. که این مسئله علاوه بر زمان بر بودن، غیر بهداشتی بوده و فرد نمی‌توانست کنترلی بر میزان خشکی میوه داشته باشد. تهیه دستگاه میوه خشک کن خانگی یک ایده جذاب در این خصوص می‌باشد. اما آیا از مصرف برق میوه خشک کن اطلاعی دارید؟ برای دریافت پاسخ این سوال تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

خشک کن تونلی و خشک کن کابینی دو محصول پرکاربرد و مقرون به صرفه گروه هدایت می‌باشد.

مشخصات اصلی دستگاه میوه خشک کن خوب(برق میوه خشک کن)

مشخصات اصلی دستگاه میوه خشک کن خوب

با توجه به کم بودن مصرف انرژی میوه خشک کن‌های گازی، استفاده از دستگاه میوه خشک کن برقی رومیزی به دلیل استفاده راحت تر محبوبیت بیشتری دارد. برای استفاده از این دستگاه پرطرفدار تنها کافی است سوکت را به برق زده و دکمه استارت را فشار دهیم. لازم است بدانید میوه خشک کن‌های برقی توان خشک کردن ۳ تا ۵ کیلو میوه را در یک ساعت دارند. از دیگر ویژگی‌های دستگاه خشک کن میوه برقی می‌توان به تنظیم درجه حرارت با توجه به آستانه تحمل انواع میوه اشاره کرد.

میوه خشک‌کن‌های برقی در مدل‌های مربعی‌شکل، مستطیلی، بیضی‌شکل و استوانه‌ای موجود می‌باشد. همه این مدل‌ها کارکرد مشابه و کارایی متفاوتی خواهند داشت.  مزیت اصلی استفاده از دستگاه میوه خشک کن این است که میوه‌ها در این حالت وزن کمتری داشته و با توجه به سبک بودن سرشار از مواد مغذی و ویتامین نیز هستند.

 

در صورتی که از افرادی هستید که با دقت و نکته سنجی به دنبال خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی میگردید؛ پیشنهاد ما به شما مطالعه این مقاله و پیدا کردن وجه تمایز دستگاه های خشک کن هدایت است.

نکات قابل توجه قبل از خرید یک میوه خشک کن خوب

در حالی که تعداد تولید کنندگان دستگاه‌های خشک کن میوه رو به افزایش است دقت کافی و افزایش آگاهی در زمینه خرید این دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. بنابراین حتما پیش از خرید دستگاه میوه خشک کن به موارد زیر توجه کنید.
مصرف برق میوه خشک کن(توان دستگاه)

توان

معمولا میزان مصرف برق میوه خشک کن خانگی بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ وات می‌باشد. این میزان با مصرف برق ۱۰ لامپ برابری خواهد کرد. با توجه به این که در طول هفته ممکن است یک الی ۲ بار از این دستگاه استفاده کنید پس نگران میزان برقی مصرفی نباشید.

مصرف برق میوه خشک کن(ظرفیت دستگاه)

ظرفیت

در صورتی که تمایل به مصرف روزانه از دستگاه میوه خشک کن دارید پیشنهاد ما به شما این است که مدل‌های بزرگتر را خریداری نمایید. این مدل‌ها سینی‌های بیشتری داشته که قابلیت خشک کردن میوه‎‌ها را در کوتاه ترین زمان خواهند داشت. طبیعتا هر چقدر دستگاه بزرگتر باشد هزینه مصرف برق نیز بیشتر خواهد بود. به طور معمول مصرف برق در میوه خشک کن‌های بزرگ به ۱۵۰۰ وات خواهد رسید. در صورتی که احساس می‌کنید از پس این هزینه‌ها بر نمی آیید بهتر است از مدل‌های رومیزی و کوچک استفاده کنید.

 

مصرف برق میوه خشک کن(سر و صدای دستگاه)

میزان سر و صدا

هر چه قدر اندازه دستگاه بزرگتر باشد به همان میزان صدای تولید شده از دستگاه بیشتر خواهد بود. البته قابل ذکر است که صدای میوه خشک کن‌های رومیزی کمتر بوده و قابل تحمل می‌باشد. به طور کل صدای تولید شده از انواع میوه خشک کن‌ها به خاطر فن خنک کننده است که پشت دستگاه نصب شده است. طبیعتا، چنین دستگاه‌هایی که برای انجام عملیاتی مانند خشک کردن میوه‌ها مجبور به تولید حرارت زیاد دارند، به یک فن قوی برای خنک شدن قطعات نیاز خواهند داشت.

مصرف برق میوه خشک کن چقدر است؟

دستگاه میوه خشک کن به دو صورت خانگی و صنعتی تولید خواهد شد. به طور کلی برق دستگاه میوه خشک کن به فاکتورهایی همانند اندازه و قطعات استفاده شده در دستگاه متفاوت خواهد بود. در میوه خشک کن برقی، انرژی گرمایی توسط المنت‌های مختلف تولید برق کرده که به وسیله سیستم سیرکولاسیون هوا به محفظه می‌رود.
 
طبیعتا هر چه دستگاه بزرگتر باشد میزان مصرف برق میوه خشک کن بیشتر خواهد بود. میوه خشک کن‌های موجود در بازار به صورت تک فاز و سه فاز عرضه می‌گردد. مصرف برق میوه خشک کن تک فاز حداکثر ۱۰ آمپر و مصرف برق میوه خشک کن سه فاز حدود ۷ آمپر می‌باشد. که این میزان به ابعاد دستگاه نیز بستگی خواهد داشت.

برای آشنایی با تولید انواع میوه خشک کن صنعتی اینجا کلیک نمایید.

مصرف برق میوه خشک کن(اختلاف قیمت دستگاه میوه خشک کن برقی و گازی)

علت اختلاف قیمت میوه خشک کن برقی و گازی

هر چه دستگاه میوه خشک کن بزرگتر باشد کیفیت مطلوب تری داشته و کارایی بیشتری خواهد داشت. خریداری برند شناخته شده تر در این بین نیز قیمت بالاتری خواهد داشت. به طور کلی میوه خشک برقی و میوه خشک کن گازی اختلاف قیمت چندانی نخواهند داشت.
 
تنها دلیل تاثیر گذار در قیمت این محصولات، طراحی دستگاه و رعایت استاندارهای لازم به منظور افزایش کیفیت محصول به دست آمده می‌باشد. نکته دیگر اینکه به دلیل در دسترس بودن و ارزان بودن گاز مصرفی، دستگاه میوه خشک کن گازی قیمت مناسبتری نسبت به دستگاه میوه خشک کن برقی خواهد داشت.

برای اطلاع بیشتر از تفاوت دستگاه میوه خشک کن برقی و گازی مقاله دستگاه میوه خشک کن برقی بهتر است یا گازی؟ و اطلاع از قیمت خشک کن میوه این مقالات را مطالعه نمایید.

مصرف برق میوه خشک کن(کیفیت میوه خشک کن‌های گروه صنعتی هدایت)

کیفیت میوه خشک کن‌های گروه صنعتی هدایت

گروه صنعتی هدایت طراح و سازنده خشک کن‌های صنعتی و خطوط فرآوری بوده که در حال حاضر با توجه به کیفیت مطلوب محصولات به ۲۵ کشور صادر کننده خواهد بود.

این مجموعه دارای مشاوره رایگان در خصوص خرید دستگاه، استفاده از قطعات اورجینال برای ساخت محصولات، تنوع محصول و گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد.

تلفن‌های تماس:

 

برای اینکه بدانید بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی چه خصوصیاتی دارد این مقاله را مطالعه نمایید.

جمع بندی

با توجه به توضیحات ذکر شده در این مقاله، می‌توانید انتخاب شایسته ای از نظر میزان برق میوه خشک داشته باشید. شما می‌توانید برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان مربوطه شرکت صنعتی هدایت در ارتباط باشید.

سوالات رایج

خیر، هیچ تفاوتی بین کیفیت دو دستگاه نیست، تنها عواملی همچون درجه حرارت دستگاه، مدت زمان در نظر گرفته شده برای خشک کردن میوه و عدم تقارن در برش میوه‌ها در خروجی محصول موثر خواهد بود.

عایق حرارتی مانع از انتشار گرمای درون دستگاه به بیرون شده که این امر سبب ۳۰ تا ۴۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق در دستگاه‌های میوه خشک کن برقی خواهد شد.

 

 

خرید دستگاه میوه خشک کن برقی و گازی به عواملی مانند بودجه، استفاده روزانه یا هفتگی و محل مناسب برای قرار دادن دستگاه بستگی  دارد.

امتیاز دهید

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

مشاوره تخصصی و رایگان محصولات هدایت

متخصصان ما در هدایت آماده راهنمایی شما هستند