اسفناج خشک شده

اسفناج را چگونه خشک کنیم؟

فهرست مطالب

اسفناج به دلیل دارا بودن اسید اگزالیک سبب جذب بهتر مواد مغذی حیاتی می‌شود. ما اغلب اسفناج را به صورت خام در سالاد مصرف می‌کنیم. استفاده از اسفناج خشک به صورت پودر می‌تواند در تمام فصول استفاده گردد. اگر اسفناج خشک به همراه غذا طبخ شود نیازی به بلانچ کردن ندارد. بلانچ کردن می‌تواند به کاهش اندازه اسفناج‌های بزرگ کمک کند تا بارگیری روی سینی‌ها آسان‌تر شود. برای این کار باید آن‌ها را بیشتر جدا کنید تا برگ‌ها نچسبند تا فرآیند خشک شدن به درستی صورت گیرد. اسفناج خشک در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، زخم معده، کم خونی، بیماری‌های قلبی و سلامت استخوان موثر است. در ادامه با نحوه خشک کردن اسفناج آشنا می‌شوید.

برای آشنایی با تهیه میوه خشک خانگی و خرید خشک کن صنعتی اینجا کلیک نمایید.

ترکیبات اسفناج(اسفناج خشک)

ترکیبات اسفناج

اسفناج نوعی گیاه گلدار بومی قاره آسیا می‌باشد. کشور چین به عنوان بزرگترین تولید کننده اسفناج در خاورمیانه شناخته شده است. علاوه بر ایران از اسفناج خشک در رستوران‌های فرانسوی، ایتالیایی و یونانی برای طبخ غذاها استفاده خواهد شد. این گیاه هم به صورت تازه و هم به صورت خشک قابل استفاده می‌باشد. اسفناج علاوه بر طعم فوق‌العاده ای که دارد دارای خواص دارویی بیشماری است. با خشک کردن اسفناج خواص درمانی این گیاه دارویی را دوبرابر کنید.
 
بیشتر مردم به اسفناج را به دلیل دارا بودن آهن علاقه دارند. اما باید بدانید اسفناج خشک سرشار از کارتنوئید‌های مفید مانند: گزانتین، لوتئین، اسید اکسالات، فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. این ترکیبات باعث جذب بهتر مواد معدنی مورد نیاز در بدن می‌شود. به گفته محققان فیبر موجود در سبزی اسفناج چیزی حدود دو برابر فیبر در سایر سبزی‌ها می‌باشد. همانطور که می‌دانید فیبر به هضم غذا کمک کرده و مانع از ایجاد یبوست خواهد شد. همچنین به طور میانگین در هر ۱۰۰ گرم اسفناج خشک حدود ۳ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم پروتئین وجود دارد. این سبزی سرشار از ویتامینA، ویتامینB1، ویتامینB2، فولیک اسید و ویتامین B6 می‌باشد.
بهترین روش نگهداری اسفناج خشک

بهترین روش نگهداری اسفناج

برای اینکه بتوانید اسفناج را به مدت طولانی تری نگه داری کنید از روش بلانچ کردن استفاده نمایید. این روش شامل موارد زیر خواهد بود:

  1. مقداری آب در قابلمه ای ریخته و بگذارید به جوش بیاید.
  2. اسفناج تازه را داخل آب جوش ریخته و پس از گذشت دو دقیقه سریعا آن‌ها را خارج کنید.
  3. اسفناج‌های نیم پز شده را درون کاسه ای پر از آب یخ بریزید و بعد از دو دقیقه نیز از این ظرف خارج کنید. این کار باعث میشود رنگ و طعم اسفناج حفظ شود.
  4. سپس اسفناج‌ها را روی یک پارچه کاغذی پهن کرده و اجازه دهید تا رطوبت اسفناج‌ها گرفته شود.
  5. پس از خشک شدن اسفناج‌ها را درون کیسه فریزی ریخته و هوای اضافه را خارج نمایید.
  6. در این حالت اسفناج خشک شده را می‌توان به مدت ۶ ماه تا یکسال در یک ظرف دربسته در دمای مناسب به دور از نور خورشید و رطوبت نگهداری کرد.
 

چه زمانی اسفناج خشک شده دارید؟

زمانی که اسفناج به راحتی در دستانتان خرد شود اسفناج به طور کامل خشک شده است. با این حال ساقه گیاه را بررسی کنید اگر هنوز کمی رطوبت دارد به خشک کردن اسفناج ادامه دهید.

برای خشک کردن اسفناج چه تجهیزاتی لازم است؟

  • دستگاه شستشوی اسفناج
  • دستگاه خشک کن سبزی
  • دستگاه بسته بندی 

تفاوت خشک کردن با دستگاه خشک کن صنعتی و سنتی در این مقاله ذکر شده است. با ما همراه باشید.

مراحل خشک کردن اسفناج(اسفناج خشک)

مراحل خشک کردن اسفناج

سبزی اسفناج را به سه روش می‌توان خشک کرد. در هوای آزاد، با فر و با استفاده از دستگاه خشک کن سبزی.
 
خشک کردن اسفناج در هوای آزاد:
 
  • اسفناج‌هایی که برگ زرد یا لکه های قهوه دارند را جدا می‌کنیم.
  • اسفناج‌های سالم را به دقت می‌شوییم.
  • شروع به خرد کردن اسفناج‌ها می‌کنیم.
  • اسفناج‌های خرد شده را در سایه قرار می‌دهیم تا در هوای آزاد و با جریان هوا کاملا خشک شوند. توجه داشته باشید اگر اسفناج‌ها را مقابل نور آفتاب قرار دهید رنگ آن تغییر کرده و تیره تر خواهد شد.
  • پس از خشک شدن کامل، اسفناج خشک شده را بسته بندی کرده و در جای خشک و تاریک نگهداری می‌کنید.
 
خشک کردن اسفناج با استفاده از فر:

مراحل پاک کردن و خشک کردن اسفناج مشابه روش قبلی بوده با این تفاوت که در این روش پس از خرد کردن اسفناج‌ها آن‌ها را درون سینی فر قرار داده و درجه فر را در پایین ترین دما تنظیم می‌کنید. توجه داشته باشید برای جلوگیری از سوختن سبزی‌ها باید هر ۵ دقیقه یکبار آن‌ها را داخل سینی فر جابجا کنید. پس از خشک شدن کامل اسفناج خشک را در بسته بندی مناسب قرار داده و در جای خنک و به دور از رطوبت قرار دهید.

خشک کردن اسفناج با دستگاه خشک کن سبزی:

ابتدا برگ‌ها را بشویید و بعد به دقت خشک کنید تا رطوبت اضافی در برگ‌ها باقی نماند. سپس برگ‌های اسفناج را با فاصله روی سینی‌ها قرار دهید. دمای دستگاه خشک کن سبزی را روی ۱۲۵ درجه فارنهایت یا همان ۵۲ درجه سانتی گراد به مدت ۴ تا ۸ ساعت بگذارید. پس از این مدت اسفناج خشک آماده شده و می‌توانید اقدام به بسته بندی نمایید.
 
خشک کردن اسفناج منجمد(اسفناج خشک)

چگونه اسفناج فریز شده را خشک کنیم؟

برای خشک کردن اسفناج منجمد باید اسفناج‌ها را با فاصله و به طور صحیح روی سینی‌ها پخش کرده و دمای دستگاه سبزی خشک کن را روی ۹۵ درجه فارنهایت یا ۳۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. اسفناج پس از گذشت چند ساعت به راحتی خشک شده و قابل استفاده می‌باشد.

برای آشنایی با روش های بسته بندی میوه خشک به این صفحه بروید.

چگونه پودر اسفناج تهیه کنیم؟

پودر کردن اسفناج خشک بسیار ساده بوده و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. برای این کار اسفناج خشک را درون کیسه زیپ دار قرار داده و با کمی مالش اسفناج پودری خواهد شد. برای پودر کردن اسفناج در حجم زیاد می‌توانید از دستگاه مخلوط کن و یا آسیاب استفاده نمایید.

کاربرد اسفناج خشک

کاربرد اسفناج خشک

  1. وعده غذایی کامل
  2. مکمل غذایی عالی
  3. رنگ گرفتن ماکارونی تازه
  4. استفاده در خمیر نان
  5. تهیه کپسول مکمل پودر سبز
  6. پاستای تازه
  7. استفاده از انواع آبمیوه طبیعی و اسموتی
  8. قابل استفاده در سالاد و غذاهای آماده
  9. طمع دهنده عالی در شیرینی‌ها و سوپ‌ها

دستگاه‌های خشک کن صنعتی هدایت

گروه صنعتی هدایت دارای دستگاه‌های پیشرفته با طراحی تخصصی به همراه قطعات اصلی و با کیفیت می‌باشد. این فروشگاه تمامی دستگاه‌های خشک کن سبزی را با مشاوره رایگان، نصب، راه اندازی و آموزش رایگان، قیمت مناسب و گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

برای تولید انواع میوه خشک صنعتی به این صفحه مراجعه نمایید.

جمع بندی

با توجه به مزایای گفته شده در این مقاله درباره اسفناج خشک، از این سبزی پر خاصیت در وعده‌های غذایی خود استفاده نمایید. علاوه بر فواید ذکر شده این ماده می‌توان به خاصیت ضد التهابی، سم زدایی، کاهش وزن، جلوگیری از انواع سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز اشاره کرد.

اطلاع از چگونگی دوره آموزش میوه خشک کنی به این صغحه مراجعه نمایید.

سوالات رایج

  1. ویژگی دستگاه خشک کن سبزی گروه هدایت چیست؟
  • خشک شدن محصول به صورت کاملا یکنواخت
  • سیستم چرخش هوای استاندارد
  • قرار گیری فن قبل از مبدل گرامایی
  • استفاده از قطعات با کیفیت
  • قوی بودن شاسی دستگاه
  • گارانتی معتبر 
  • نصب، آموزش و خدمات پس از فروش 

۲. مزایای استفاده از دستگاه خشک کن سبزی چیست؟

  • استفاده آسان
  • کاملا بهداشتی
  • مقرون به صرفه
  • صرفه جویی در وقت
امتیاز دهید

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

مشاوره تخصصی و رایگان محصولات هدایت

متخصصان ما در هدایت آماده راهنمایی شما هستند